Saffransmuffins

Saffransmuffins (24st)



Bild: Privat

Ingredienser:

200g smör
1 dl mjölk
4 ägg
4 dl socker
6 dl mjöl
3 tsk vaniljsocker
3 tsk bakpulver
2 paket saffran
Lite florsocker

Gör så här:

Smält smöret och vispa ägg och socker poröst.
Blanda mjöl, vaniljsocker och bakpulver.
Kavla saffranspåsarna. Häll mjölken i det smälta smöret och tillsätt saffranen.
Häll i mjölblandningen och smörblandningen i äggsmeten, och vispa.
Häll smeten i formarna. Grädda sedan i mitten av ugnen på 200°c i ca. 15min
Sikta över lite florsocker när de har svalnat lite.

I receptet står det att det ska blir 24 stycken, men på något vis lyckades jag få 34-35 stycken beroende på hur mycket jag skrapade i skålen. Jag lyckas alltid göra något fel när jag ska baka.



Alla bilder på bloggen är tagna av mig, om inte annat anges.
Bilderna får inte kopieras eller användas på annat sätt utan min tillåtelse.



Kommentarer
Postat av: Emelie Talvis - e t a l v i s ♦

sv: ah okejokej, vad tråkigt.

2009-12-06 @ 21:22:36
URL: http://etalvis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback