Parkeringsplatsen del 1

När min mor och far flyttade till sin nuvarande lägenhet för närmare 5 år sedan var det sagt att det ingick en parkeringsplats i hyran. Parkeringsplatserna är inte numrerade så det var bara att ställa sig på en plats. Mamma och pappa har ingen egen bil, men det är bra att ha en parkering när det kommer folk på besök och liknande.

I går fick dem just besök. Av min bror och hans partner. Som alltid så ställde de sig på en tom parkering. I morse när de vaknade satt det en lapp på bilen med texten: "Detta är en förhyrd parkeringsplats som vi har hyrt i 13 år så var vänlig och parkera någon annanstans där du har tillstånd att parkera. MVH XXXXX XXXXXXX".  Mamma och pappa tog in lappen, torkade den och bestämde sig för att gå ner till hyresvärden i morgon.

Senare under dagen gick personen som hade skrivit lappen ut och fotograferade bilen. När vi nämnde det för pappa gick han över dit tillsammans med Rasmus, och fick ta emot en rejäl utskällning. Han svarade bara att de skulle gå till hyresvärden i morgon och höra vad de hade att säga om saken.

Fortsättning följer!

Alla bilder på bloggen är tagna av mig, om inte annat anges.
Bilderna får inte kopieras eller användas på annat sätt utan min tillåtelse.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback