Är det möjligt?

Jag har tänkt att jag ska börja jogga. Börja med lite intervallträning och sen börja jogga längre sträckor. Jag har absolut ingen kondition, men om jag sätter upp ett mål så att jag har någonting att arbeta och se fram emot så ska jag klara av det. Mitt mål är att delta i KK-joggen den 10 augusti. Sträckan är 5,1 km, inte allt för långt med andra ord, men alldeles lagom för att vara första gången, eller?

Med andra ord har jag, med start från nästa vecka, 14 veckor på mig att gå från ingen kondition överhuvudtaget till att kunna springa 5,1 km utan något problem, och med en hyfsat bra tid. Det är väl inte omöjligt?

Några tips på hur jag ska lägga upp träningen? Vad är en rimlig tid att satsa på? Förra året sprang den vinnande tjejen på 20:11 min och den långsammaste tjejen på 55:07 min.
Alla bilder på bloggen är tagna av mig, om inte annat anges.
Bilderna får inte kopieras eller användas på annat sätt utan min tillåtelse.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback