Mikael Andersson - Tankens kraft

Tänk dig att i morgon vakna upp, utan armar och utan ben. Tänk dig den tanken, och så funderar du på hur du skulle ta dig ur sängen och dessutom klara dig genom en hel dag. Omöjligt tänker du säkert, eller hur? Tänk dig då att leva så varje dag, varje dag i resten av ditt liv! Visst skulle det vara lätt att ge upp?

Jag har inte gett upp -
jag har bara valt en annan väg.


För Mikael Andersson är det inte omöjligt. Han har levt utan armar och ben i hela sitt liv. Han gör det omöjliga möjligt! När han föddes för drygt 40 år sedan fick hans mamma och pappa höra från sjukvårdspersonalen att det var lika bra att de glömde bort honom, för han skulle inte få ett värdigt liv och inte kunna sitta upp på egen hand. Tänk så fel de hade.

Han gör det omöjliga möjligt! Han kör bil, han har fru och fyra underbara barn. Han har skrivit en bok och har en bollkontroll som du och jag bara kan drömma om. Nu åker Mikael runt på egen hand och föreläser och inspirerar människor i alla åldrar.  Får du chansen att gå på en föreläsning med honom, gör det! Du kommer inte att ångra dig!

Människor och fallskärmar är bäst, när de utvecklas.



Armlös, benlös men inte hopplös heter boken som han har skrivit. Just den boken lånade jag på biblioteket idag, och jag ska börja läsa den redan ikväll. Jag slår vad om att det står mycket bra saker i den.

Bilderna är lånade från Mikael Anderssons hemsida
Alla bilder på bloggen är tagna av mig, om inte annat anges.
Bilderna får inte kopieras eller användas på annat sätt utan min tillåtelse.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback