Veckans matlista (vecka 2)


Denna vecka blir ganska simpel i matväg. Vi skulle behöva tömma våran frys, så vi kan fylla upp den på nytt med nya färska matvaror.

Måndag: Falukorv och stuvade makaroner
Tisdag: Köttbullar, potatismos och hemmagjort lingonsylt
Onsdag: Köttfärslimpa, potatis, ärtor&morötter och brunsås
Torsdag: Köttsoppa med ostsmörgås
Fredag: Kyckling och potatisgratäng
Lördag: Kalops, potatismos och rödbetor
Söndag: Kycklingwok och äggnudlar

Min mor hittade ett recept på potatisgratäng i en tidning. Vi provade att göra den igår, och den var väldigt god faktiskt. Jag lovar att jag ska skriva receptet här i bloggen, när jag har kommit ihåg att jag ska skriva av det. Vilket kanske skulle kunna bli senare idag.

Hur gör ni er potatisgratäng?

Alla bilder på bloggen är tagna av mig, om inte annat anges.
Bilderna får inte kopieras eller användas på annat sätt utan min tillåtelse.



Kommentarer
Postat av: josefin

nu blev jag hungrig :P

2010-01-13 @ 23:00:54
URL: http://sameoldstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback