Dagens fråga 2010-06-23

Vilken "metod" använder du när du söver ditt barn?
Fungerar den? Vilken metod är rätt?
Hur SKA man egentligen göra när ens barn vägrar sova?


Ett tag fungerade faktiskt "fem-minuters-metoden" hemma hos oss, och Freja skrek faktiskt inte så mycket. Hon låg mest och gnällde lite. Ingenting som hon tog skada av tror jag.

Just nu är Freja inne i en period där hon absolut inte kan eller vill somna själv och inte heller sova själv. Så oftas somnar hon i min famn i soffan och jag bär in henne när hon sover riktigt, eller så ligger jag med henne i en av mina sängar tills hon somnar, och då smyger jag ut.

Det finns ingen metod som är "rätt". Jag tror att det är olika från barn till barn. Olika metoder "passar" för olika barn.

Om ens barn inte kan sova, så ska man inte låta dem ligga för länge tror jag. Det är bättre att ta upp dem och låta dem somna i ens famn, så som jag gör med Freja. Då känner de sig trygga.

Alla bilder på bloggen är tagna av mig, om inte annat anges.
Bilderna får inte kopieras eller användas på annat sätt utan min tillåtelse.



Kommentarer
Postat av: Johanna

haha nej vet inte heller hur länge robert funnits... :) men inte helt omöjligt s

2010-06-23 @ 19:37:14
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback