Gud, du har svikit mig...


... du lärde mig inte att läsa.

Efter en liten incident med en dammsugsförsäljare inblandat köpte min kära mor en skylt med en text där det står att vi inte vill ha pårigningar av dörrförsäljare eller religösa samfund.

Alldeles för en liten stund sedan ringde det på dörren, och Rasmus gick och öppnade. Han kom in med en lapp med ordet "JESUS" på. Jag blev rent ut sagt skitförbannad, och frågade varför han tog emot den. Hade det varit jag som hade öppnat hade jag frågat henne om Gud hade glömt att lära henne läsa? Jag knögglade ihop lappen och slängde ut den i trappen igen, för att hon skulle reagera.

Det tog en liten stund, sen ringde hon på dörren igen. Jag gick och öppnade och det första hon säger är: "Ursäkta, men finns det någon vuxen hemma?" varpå jag svarar "Jag är vuxen!". Fy fan så irriterad jag blev. Jag hade god lust att svara något i stil med: "Nä, jag dödade just mina föräldrar så jag bor här ensam nu. Du och din kompis Gud kanske kan hjälpa mig?" Hon bad om ursäkt och sa att hon inte hade sett skylten.

Bullshit!
Alla bilder på bloggen är tagna av mig, om inte annat anges.
Bilderna får inte kopieras eller användas på annat sätt utan min tillåtelse.



Kommentarer
Postat av: Mia

Woopsie, här var det arga rader!! Fyfan för henne som frågade om det fanns någon vuxen i närheten - vilket klavertramp, haha. Hon lär ju inte våga sig tillbaka till er, det är en sak som är säker.

2010-03-17 @ 17:21:19
URL: http://littlepaloma.blogg.se/
Postat av: Emelie Talvis - e t a l v i s . b l o g g . s e

sv: gör så! :)

2010-03-17 @ 18:13:42
URL: http://etalvis.blogg.se/
Postat av: Johanna

:O "finns det någon vuxen hemma"?? USCH!

2010-03-19 @ 11:54:56
URL: http://udd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback