Hon pratar!

Hon har sagt "pappa" några gånger, men nu när man försöker få henne att säga pappa så kommer ofta något annat ut ur hennes mun: "baba" "dada" "bada" "abba" osv.

Andra saker hon försöker säga:

appa = lampa
bubba = bubbla
baba, bada = bada
ä dä? = är det?
dä = där
baba, pappa = pappa

Som ni ser är hon i någon period där det är mycket b, d och p. Men det är väl så det ska vara antar jag.


"10-12 månader

Runt ett års ålder brukar barn yttra sitt första ord. Det första ordet är ofta uppbyggt av enkla språkljud där någon av konsonanterna m, p, n, t eller d ingår. De första orden brukar i de flesta fall beteckna ett substantiv eller en person. Ex lampa eller mamma. De talade orden brukar ofta vara instabila och uttalas olika vid olika tillfällen."

Från Wikipedia
Alla bilder på bloggen är tagna av mig, om inte annat anges.
Bilderna får inte kopieras eller användas på annat sätt utan min tillåtelse.



Kommentarer
Postat av: FERHAT - Studerar till sjuksköterska

Ska du delta i Earth Hour?? Kommentera gärna på min blogg, är lite nyfiken på hur många som kommer delta :D.



Tack för svaret ! ;) Fin blogg förresten.

2010-03-27 @ 19:29:31
URL: http://ferhat.blogg.se/
Postat av: FERHAT - Studerar till sjuksköterska

Ska du delta i Earth Hour?? Kommentera gärna på min blogg, är lite nyfiken på hur många som kommer delta :D.



Tack för svaret ! ;) Fin blogg förresten.

2010-03-27 @ 19:30:02
URL: http://ferhat.blogg.se/
Postat av: FERHAT - Studerar till sjuksköterska

SV: Hehe okej, hopaps det gick bra :D

2010-03-28 @ 01:16:23
URL: http://ferhat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback