Huvudvärk

För några dagar sedan anmälde jag mig till en utmaning hos Denice. Utmaningen går ut på att den 25 mars - 1 maj får jag inte äta några godsaker: såsom godis, läsk, chips, kakor osv. Vi har fem stycken så kallade "frikort". Det innebär att under denna period får vi äta 5 stycken godsaker. Självklart kommer jag att försöka ha så många som möjligt kvar den 1 maj.

Vi startade alltså igår. Det gick över förväntan faktiskt. Men idag, har jag haft en fruktansvärd huvudvärk hela dagen. Jag vet vad det beror på. Jag är sockerberoende! Det är bara att konstatera. I kväll kommer jag dock att äta pannacotta. Det är för att pappa fyllde år igår. Sen får det vara slut.

Nu ska jag gå ut i köket och fortsätta med maten. Kyckling, klyftpotatis och bearnaisesås. Mums! Vi börjar med att minska på sockerintaget. Matintaget kommer senare. Man kan inte börja på flera ställen samtidigt. Haha!

Alla bilder på bloggen är tagna av mig, om inte annat anges.
Bilderna får inte kopieras eller användas på annat sätt utan min tillåtelse.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback