Flodhästen Linnea

Det är jag det. I alla fall känner jag mig som en sådan i bland.

Jag ser gravid ut - vilket jag absolut inte är!
Jag kan inte ha mina kläder som jag köpte efter förlossningen - det är sjukt illa!
Jag kan inte knäppa min jeansjacka - kommer inte ihåg när jag kunde göra det sist.

Jag är trött på att höra kommentarer som: "Bantar inte du?!" "Du äter alldeles för mycket!" "Du ser gravid ut!" "Ska du inte göra någonting åt den där magen du har?"

Jag börjar bli trött på det nu. Jag är beredd att (nästan) göra vad som helst för att gå ner i vikt och bli smal.

Hjälp mig!

Alla bilder på bloggen är tagna av mig, om inte annat anges.
Bilderna får inte kopieras eller användas på annat sätt utan min tillåtelse.



Kommentarer
Postat av: Emelie Talvis - e t a l v i s . b l o g g . s e

svar: Ja, men jag tycker nästan vi kör på det som vi pratade om på msn.. tror det kan bli bra :D

2010-05-14 @ 00:22:27
URL: http://etalvis.blogg.se/
Postat av: elin

Börja med ett mål som att sluta äta godis. Och efter det finns det inga, men bara idag..., jag börjar imorgon istället, en godisbit gör inget osv. Unna dig ngt gott en gång i veckan. Det är bara i början det är jobbigt sen saknar man det inte längre. Tycker dock att om du trivs med din kropp ska du inte banta för att andra säger dumma saker :)

2010-05-14 @ 00:45:43
URL: http://admin.nextinfashion.se/egoelin
Postat av: Anna - Mamma till Freija <3

Jag kan rekomendera en diet som jag gick på efter förlossningen. Den heter Scarsdalemetoden. Det är ett strikt schema på vad du ska äta och upplagda menyer. jag gick ner massa. Nu kommer jag i mina gamla jeans. Sen kombinera det med massa F&S. Lycka till!



http://www.viktminskning.dk/Scarsdalemetoden.php

2010-05-14 @ 10:46:06
URL: http://annapedersen.blogg.se/
Postat av: Mia

Men, vad är det för idioter som kommer med sådana kommentarer?? Folk ska väl fullkomligt skita i vad du äter, om du bantar eller om du ska göra någonting åt magen. Det är ju faktiskt inte så himla lätt att bara trolla bort extrakilon hur som helst... Som relativt nybliven mamma har man ju faktiskt en hel del annat att tänka på och livet ställs inför nya prioriteringar. Stå på dig och låt det ta den tiden det tar.

Kraaam!!

2010-05-14 @ 12:29:30
URL: http://littlepaloma.blogg.se/
Postat av: Angelica

Håller med Mia! men vill man nu själv, inte pga andras åsikter, för dem kan man skita i! så kan jag varmt rekommendera viktklubb.se. Jag tror inte på en massa dieter hit och dit och pulverdryck osv. På viktklubb får man skriva in vad man äter och det gör att man lättare ser vad och hur mycket man stoppar i sig. Kolla sidan om du har lust! personligen tycker jag att det går lättare om man "fuskar" lite emallanåt, det behöver väl inte gå så himla fort, bara man mår bra :)

2010-05-14 @ 19:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback