Linnea testar: Västerbottenslax med kräftor

 

Vi testade ju som sagt en ny maträtt hemma hos mamma och pappa idag. Det blev nämligen Västerbottenslax med kräftor. Ett recept som pappa hade hittat på Alltommat. Jag var ganska skeptisk till det när jag först såg receptet, men jag är inte rädd för att prova nya saker.

 

Västerbottenslax med kräftor
Bild: Privat

 

Det var väldigt lätt att göra, men tyvärr blev inte laxen helt klar när vi åt den, trots att vi hade inne fisken i ugnen i 15 minuter, precis som det stod i receptet. Eller rättare sagt, receptet sa att de skulle vara i ugnen i 12-15 minuter, så jag förstår inte riktigt varför de inte blev klara. Bortsett från detta blev det väldigt gott. Jag kände tyvärr inte så mycket smak, för jag har gått och blivit så pass förkyld att jag nästan inte känner någon smak längre. Väldigt trist! I receptet står det att man ska ha löjrom att garnera med, men det hade gått lika bra med vanlig stenbitsrom. Kände inte mycket smak på löjromen, och dessutom var den onödigt dyr.

 

Alla bilder på bloggen är tagna av mig, om inte annat anges.
Bilderna får inte kopieras eller användas på annat sätt utan min tillåtelse.



Kommentarer
Postat av: Mia

Såg oerhört gott och lyxigt ut! Kanske man skulle ta och testa framåt helgen.

2010-02-18 @ 23:10:52
URL: http://littlepaloma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback