Så var julen över för den här gången

Vaknade, myste lite i soffan och åt sedan frukost. Gick över till mamma/mormor och pappa/morfar och tittade på tomten hade ätit upp gröten han fick igår. Freja satte sig ner på golvet framför tomten, tog skeden som var i tallriken och tryckte upp den i tomtens ansikte. Sedan gick hon med den tomma tallriken till mig och upptäckte sedan att tomten minsann hade ett paket med sig. Ett pussel.

Fortsatte med att klä granen. Freja hängde alla kulor på samma gren, förstås. Charmigt! Dessutom fick hon en alldeles egen julgranskula i form av en gris (gliiiisss) av mormor. Den fick vi sätta lite högre upp så den inte skulle gå sönder. Granen blev senare lite vandaliserad av katterna, men vad gör man?


Freja fick äta lite lunch och sen försökte jag få henne att sova middag. Det ville hon ju självklart inte, men efter lite mer lek och tv-tittande somnade hon 14.30. När hon vaknade 1 timme och 15 minuter senare hade vi redan börjat äta julmat, så då fick hon sätta sig hos oss och äta lite hon också.

Sen kliade det riktigt i Frejas fingrar och hon kunde minsann inte låta bli klapparna under granen. Så det blev julklappsöppning och den lilla fröken blev helt till sig när hon öppnade paketet med "Bananer i pyjamas"-filmerna i. Hon riktigt sken upp, dansade lite och sprang till DVD-spelaren och skulle titta direkt, men det fick hon vänta med. Vad mer hon fick i julklapp kommer upp här i morgon.

Efter julklappsöppningen fick hon äntligen titta på sina älskade Bananer i pyjamas, medan jag, mamma och Rasmus (som kom över en stund) spelade lite kort. Sedan bar det iväg hemåt då Freja var trött. Nu sover hon i soffan och jag ska snart bära in henne till sängen.

Hoppas ni har haft en underbar julafton, det har i alla fall jag gjort =)
Alla bilder på bloggen är tagna av mig, om inte annat anges.
Bilderna får inte kopieras eller användas på annat sätt utan min tillåtelse.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback