Svar på frågestunden

Anser du dig vara en bra mamma?
Definera "bra mamma". Ja, jag tycker att jag är en bra mamma då jag ser till att min dotter får allt hon behöver d.v.s. mat, kärlek, trygghet, tak över huvudet osv. Jag skämmer inte bort henne med en massa saker, vilket jag gärna skulle vilja göra, men jag KAN inte göra det. Jag anser att alla mammor är bra, och så länge alla mammor (och pappor också för den delen) ser till att deras barn får det de behöver så är de bra. Men som sagt, definera gärna "bra mamma".

Hur reagerade du när du fick veta att du blev gravid?

När jag fick reda på att jag var gravid blev jag bara glad. Vi visste redan innan jag testade att jag var gravid, då jag har fått en massa hjälp från min gynekolog med att bli gravid, då vi hade problem med detta.

Vad är dina största intressen?
Jag har faktiskt inte så många intressen, men mitt absolut största intresse är att umgås med min underbara dotter. Annars tycker jag om att pyssla och läsa deckare.

Drömyrke?
Jag har sedan barnsben drömt om att bli lärare, men har lagt det på hyllan några år. Fram tills nu, då jag faktiskt ska börja studera i januari.

Vad lyssnar du på för musik?
När jag väl lyssnar på musik så är det en blandning av det mesta. Mest sånt som går på radion faktiskt.

Vad drömmer du om?

Jag drömmer om att köpa och renovera ett hus. Hur jag har tänkt att jag ska göra det återstår att se, då jag har tummen mitt i handen. Haha!

Är du allergisk mot något?

Jag är (nog) allergisk, men jag vet dock inte mot vad. Jag får i perioder stora nässelutslag, men det kan bero på så mycket annat än allergi. Nickel reagerar jag på och kaniner (eller hö).

Vad gör du om 10 år?

Om 10 år jobbar jag som lärare, har hittat en ny kille/karl/man och har förhoppningsvis något/några mer barn. Trivs med livet gör jag också.

Vart går ditt drömresmål?
Jag har sagt sedan jag var liten att jag och pappa ska åka till Island. Det vill jag fortfarande, men om jag kommer dit återstår att se.

Favoritfilmer?
"Die Hard" - filmerna, Hook, Beck, Face/Off för att nämna några.

Har du något förhållande, eller du lever ensam?
Ensam lever jag inte, eftersom jag har Freja ;) Jag har varit singel i knappt 7 månader. Innan dess hade jag ett förhållande som varade i knappt 6,5 år.
Alla bilder på bloggen är tagna av mig, om inte annat anges.
Bilderna får inte kopieras eller användas på annat sätt utan min tillåtelse.



Kommentarer
Postat av: Mia

Bra svar på "bra-mamma-frågan"!

2010-12-19 @ 20:05:58
URL: http://littlepaloma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback