Dagens fråga 2010-06-22

Under vilka omständigheter är det okej att ta på någon som är gravid?
Får vem som helst ta på någon som är gravid?
Vem får pussa, krama och klappa magen?
Motivera hur du tänker, hur var det för dig?


Det är aldrig okej att ta på en annan människa, oavsett om hon är gravid eller inte.

Under min graviditet så var det nog bara jag själv och Frejas pappa som tog på min mage. Min bästa vän fick känna när Freja sparkade i magen också. Jag vet faktiskt inte om det var någon annan (förutom barnmorskan) som tog på min mage. Ibland kan jag tycka att Frejas pappa klappade och pussade på min mage alldeles för lite. Haha!

Jag förstår inte varför en del människor anser att det är helt okej att ta på en gravid mage. Man går inte fram till vem som helst, som inte är gravid och klappar på magen alt. frågar oåm man fr känna på magen. Det verkar som att folk tror att bara för att man är gravid så är det fritt fram att känna. Helt fel! På samma sätt rör man inte någon annans barn. Punkt!

Jag tycker att de enda som har rätt till att röra magen är den blivande pappan och blivande storasyskon. Självklart även barnmorskan vid undersökningar. ;)
Alla bilder på bloggen är tagna av mig, om inte annat anges.
Bilderna får inte kopieras eller användas på annat sätt utan min tillåtelse.



Kommentarer
Postat av: Saara ♥ Mamma Till Linnéa ♥

Hehe. Fast jag tycker nog hon är mest lik sin pappa jag :P :D

2010-06-22 @ 17:01:05
URL: http://itssaraslife.blogg.se/
Postat av: Emelie Talvis

Svar: Kul att du vill vara med! :) Du får kika in imorgon kväll igen för att se om du är en av de fem finalisterna.

2010-06-22 @ 17:25:32
URL: http://etalvis.blogg.se/
Postat av: Anonym

varför får man inte röra någon annans barn?

2010-06-22 @ 19:44:57
Postat av: Mia

SV: Jadå, de fanns på Willy:s o inte var de speciellt dyra heller. Kanon!

2010-06-22 @ 20:46:51
URL: http://littlepaloma.blogg.se/
Postat av: Mia

SV: Hehe, ja ibland kan man vara helt säker på någonting fast det är fel. Ja, det stämmer alldeles utmärkt att det var Eldorados.

2010-06-22 @ 20:59:05
URL: http://littlepaloma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback