Dagens middag

 

Bild: Privat

 

Maten jag gjorde idag är så mycket godare än vad den ser ut att vara. Dessutom är den verkligen hur enkel som helst att tillaga. Du behöver bara bacon, cream fraiche och pasta. Receptet nedan räcker till 2 personer, både till kvällen och till matlåda dagen efter. Perfekt på flera sätt.

 

Bacon- och chiliröra (2 pers.)

 

Du behöver:

2 paket bacon

2 paket (4 dl) naturell cream fraiche

1 paket (2 dl) cream fraice Chili- och paprika

Valfri mängd pasta

 

Klipp eller skär baconet i mindre bitar. Stek det sedan i en stekpanna. När du har fått den så knaprig som du vill ha den, häller du ner det i en kastrull. Tillsätt all cream fraiche och blanda. Låt sedan koka upp. Servera med pasta.

 

Alla bilder på bloggen är tagna av mig, om inte annat anges.
Bilderna får inte kopieras eller användas på annat sätt utan min tillåtelse.



Kommentarer
Postat av: Mia

Oh vad gott!! Det brukar jag göra rätt ofta o nu blev jag riktigt sugen på det till middag.

2010-03-16 @ 18:20:33
URL: http://littlepaloma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback