Texmex-soppa

Texmexsoppa (4 port.)



Bild lånad från: Tasteline

Ingredienser:
1 gullök
1 röd paprika
1 vitlöksklyfta
1 msk olivolja
400g nötfärs
3 msk tacomix (pulver)
500g passerade tomater
8 dl vatten
1 tärning köttbuljong
3 msk majskorn

Gör så här:

Skär paprikan, löken och vitlöken i bitar.
Fräs färsen i olivoljan och tillsätt paprikan, löken och vitlöken efter en stund.
Krydda med tacomixen.
Lägg över allt i en kastrull och tillsätt resten av ingredienserna, men inte majsen.
Låt koka 15 minuter.
Tillsätt majsen och låt allt bli varmt.
Servera med en klick gärddfil och några majschips.

Personligen tycker jag att det blev lite mycket vatten när man använde 8 dl, så nästa gång jag gör det ska jag prova att ha lite mindre vatten. Vi åt med vitt bröd, och det var väldigt gott!
Alla bilder på bloggen är tagna av mig, om inte annat anges.
Bilderna får inte kopieras eller användas på annat sätt utan min tillåtelse.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback