Mammas lilla älskling

Freja fick som ni kanske vet magsjuka i fredags. Trots det gick det förvånandsvärt bra att få i henne vätskeersättning under fredagen. Till och med lite mat fick hon i sig. I lördags var allt som bortblåst, lite diarré hade hon, men det kan man ju ha i upp till en vecka efteråt.

I går däremot låg både jag, Rasmus, pappa och lillebror. Mamma och Freja var de enda som var friska. Trodde vi. Medan Rasmus och jag låg som två zombies här hemma fick Freja följa med sin mormor på en liten promenad. Drygt 1 timme senare kom dom hem igen, och Freja hade kräkts ner hela vagnen. Bara att börja med vätskeersättning igen. Fick i henne max 2 tsk var femte minut. På kvällen när vi skulle lägga oss, skulle hon promt ha nåt att äta, så hon fick 100 ml vanlig ersättning, vilket hon åt med god aptit. 23.20 kom allt upp igen, somnade om på mitt bröst efter lite torkande, fick torr blöja efter att hon bajsat vid 02.30-tiden och sen har hon sovit sedan dess.

Hon vaknade till vid 7.30-tiden och vi kunde konstatera att hon inte har kissat sedan ca. 19-tiden igår kväll. Skulle ta ut henne i köket för att se om hon ville ha lite gröt, men hon hann somna i min famn på vägen mellan sovrummet och köket. Det är alltså 7 meter eller nåt sånt. Hon har gått ner i vikt så att hennes blöjor är för stora. Ingen feber, och inga andra tecken på uttorkning förutom att hon inte har kissat.

Jag har ringt barnmottagningen nu, de skulle ringa upp 10.10. Så får jag prata lite med dem. Får helt enkelt se vad som händer. Ska försöka uppdatera här om det inte händer något drastiskt.
Alla bilder på bloggen är tagna av mig, om inte annat anges.
Bilderna får inte kopieras eller användas på annat sätt utan min tillåtelse.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback