Eftermiddagspyssel - halksockor

Freja har väldigt många strumpor som inte är halksockor. För ett bra tag sedan läste jag på en blogg att man kunde göra egna halksockor på ett väldigt lätt sätt. Jag bestämde mig för att prova. Det var roligt, men svårt. Det blev inte alls lika fint som hon hade gjort det. Skulle behöva lite mer tålamod och övning tror jag.

Du behöver:

- strumpor utan halkskydd
- Touch Textile Volume (textilfärg) - finns på Panduro för 36:- / st
- en stor dos tålamod



Det är bara att rita valfritt mönster under foten på strumpan, låta det torka i minst 6 timmar och sedan stryka (enligt instruktionerna). Färgen sväller då upp och ger halkskyddseffekt. Ska leta reda på lite flera strumpor som jag kan roa mig med i helgen. Ska göra på alla hennes strumpbyxor också, som inte har halkskydd vill säga.


Alla bilder på bloggen är tagna av mig, om inte annat anges.
Bilderna får inte kopieras eller användas på annat sätt utan min tillåtelse.



Kommentarer
Postat av: Mia

Jösses sicken smidig idé! Kalasbra för småttingarna ju, så de inte halkar o slår sig.

2010-10-18 @ 17:23:19
URL: http://littlepaloma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback