Tjej- och killfärger!?

Rasmus och jag var nere på Åhlens för någon vecka sen och tittade efter julklappar till Freja. Vi hittade då 2 stycken speldosor, en blå och en rosa. När Rasmus sen skulle berätta om dem för sin mamma sa han att "det finns 2 speldosor på Åhlans, en tjejspeldosa och en killspeldosa!" Jag reagerade genom att säga: "Vadå tjejspeldosa och killspeldosa?" och fick till svar: "Ja, men det var ju en rosa och en blå!"

Jag har funderat en del på det där.

Innan jag blev gravid och till och med under graviditeten har jag hatat färgen rosa. Ingen vet hur många gånger jag har sagt att "jag sätter aldrig på min dotter något rosa, om vi nu får en dotter!" Nu har Freja nästan bara rosa kläder, alldeles för mycket tycker jag nu. Mamma säger alltid att hon ser ut som en pojke när hon inte har rosa på sig.

Jag har väldigt svårt att köpa andra färger än rosa när jag köper kläder till Freja, men det ska bli ändring på det, och jag tänker börja med den bruna bodyn, och de turkosa byxorna. Så det så!
Alla bilder på bloggen är tagna av mig, om inte annat anges.
Bilderna får inte kopieras eller användas på annat sätt utan min tillåtelse.



Kommentarer
Postat av: Heidi

H*n är planerad att komma den 2:a februari :) Vi bor på Norr.

2009-12-20 @ 23:32:14
URL: http://heijdii.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback