Att ge och "ta"

Det är två gånger om året som jag tycker att man ska ge presenter till personer i sin närhet. Det är när personen fyller år och på självaste julafton. Jag tycker också att familjen är viktigast. Därför förväntar jag mig att jag ska få julklappar av resten av min familj. Jag har aldrig "tvingat" min lillebror att köpa presenter till mig, då han inte har någon ekonomi om man säger så.

Sen har jag ju en till bror. En bror som prioriterar vänner och deras barn före sin egen syster. Tråkigt tycker jag, men alla tycker ju olika. Jag och Rasmus har inte fått någon julklapp än, trots att det snart har gått en månad sedan julafton. Men de kan köpa presenter till sina vänner och deras barn för flera hundra kronor, men vi får inte ens en tiolott. Det är endå lite!
Födelsedagspresent fick jag i alla fall igår. Presentkort på HM =)
Alla bilder på bloggen är tagna av mig, om inte annat anges.
Bilderna får inte kopieras eller användas på annat sätt utan min tillåtelse.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback